Intretinere ascensoare

f:id:scriudespre:20160425213927j:plain

Dintre activitatile care presupun intretinerea ascensoarelor face parte si inlocuirea limitatorului de viteza. Aceasta inlocuire se face pentru limitatorul vechi cu unul nou care are actionare bidirectionala.

Sunt deasemenea executate ca si lucrari de intretinere, inlocuirile motoarelor existente cu altele noi, avand o viteza superioara cu percadere daca e ales dintr-o gama larga de motoare cu putere. Inlocuirea motorului deja existent cu altul nou are ca scop apdatarea cu un motor care are doua viteze sau are un variator de frecventa.

 

Refacerea setului hidraulic

 

Inlocuirea setului intregului de piese de schimb presupune inlocuirea pistonului, a rezervorului, a blocului de supape dar si a sistemului de motor-pompa.

 

Montajul amortizoarelor de cabina si montajul contra-greutatilor, in cazul in care acestea exista se face cu ajutorul tampoanelor de cabina.

 

Cablurile si panoul de comanda

 

Inlocuirea acestor cabluri uzate cu altele noi se face de catre specialisti in mod periodic sau dupa constatarea anumitor deficiente la verificari.

 

In unele cazuri panoul de comanda este de conceptie proprie al firmelor care asigura montajul si intretinerea ascensoarelor si care analizeaza interactiunea pe care o are troliul ascensorului cu diversele alte comenzi date la cabina sau la palier. Variatiile diverse sunt analizate imediat dar ca si rezultat si este raspunsul prompt al ascensorului pe care il are la solicitari.

 

Caracteristici tehnice al panoului de comanda cu microprocesor sunt:

 

- panoul trebuie sa fie omologat si sa indeplineasca prevederile legale in vigoare;

- tipurile de motoare sunt cu 2 viteze, avand un variator de tensiune ori cu variator de frecventa;

- tipurile de comenzi sunt  colectiv-selectiv, colectiv-jos, insotitor care nu este permanent, duplex si triplex;

- numarul maxim de statii pe care poate sa-l aiba un ascensor este de 16;

- sunt aduse variante constructive pt. orice tip de usi palier ori de cabina adica semiautomate, automate sau cu cremon;

- sunt variante constructive pentru orice tip de car;

- panoul are in dotare contactori  care sunt de forta si contactori de usi ale unor marci renumite in domeniu, are sigurante automate mono dar si tripolare, transformatoare toroidale si cleme, pentru toate acestea fiind necesara intretinea ascensoarelor;

- panoul de comanda are in dotare acumulator util pentru lumina de avarie si deasemenea un sistem de interfon.

 

Dintre caracteristicile pe care le are o placa cu microprocesor, specialistii mentioneaza:

 

-  autodiagnosticarea care include 6 coduri de eroare pentru lantul de siguranta;

-  are trei tipuri de program toate incluse intr-un cip de memorie care e colectiv-jos, insotitor nepermanent si permanent, care sunt selectabile dintr-un cip ce se afla pe placa, acesta reprezinta cheia de insotitor din cabina;

- placa de microprocesor ofera posibilitatea de a se selecta dintre 2 cipuri care se afla pe placa, 4 timpi ai stationarii pentru cabina, timpi cuprinsi intre 5 pana la 12 sec;

- ofera posibilitatea de anulare dintr-un cip ce se afla pe placa de comenzi exterioare;

- placa verifica inchiderea complete a usilor in maxim 6 sec. In cazul in care in acest interval nu s-au inchis usile se comanda automat deschiderea lor, iar daca dupa 5 incercari nereusite situatia este aceeasi, se afiseaza codul de eroare care corespunde contactului ce nu s-a inchis respectiv al usii de cabina sau a celei de palier.

Cititi mai multe pe www.TopTotal.ro.